2020. március 19., csütörtök

Búcsúsné Szolnoki Mariann, Matematika - Mókuskák

Az óra anyaga: Szöveges feladat, műveletek 11-es számkörben
Fehér matek 29 / 1, 3
Kedves Szülők ! Kérlek a feladatokat a leírtak szerint oldják meg a gyerekek nehogy fontos lépések kimaradjanak. Köszönöm a segítségeteket! Jó munkát kívánok!
1. feladat
    Írjatok 2 összeadást a képről. Úgy gondolom ez nem lesz nehéz.
    A 2 kivonásnál vigyázzatok! MINDKÉT KIVONÁST AZ ÖSSZEADÁS VÉGÉN SZEREPLŐ SZÁMMAL KEZDJÜK vagy AZ ÖSSZESSEL 
3. feladat
    Olvassátok el a szöveget, akár többször is.
    -Mit tudtunk meg belőle?
    -Hány tulipán volt?
    -Mennyi nárcisz volt?
    -Mennyi virág volt összesen a kertben?
    -Az összesből hány szál virágot kötött csokorba? EZT JELÖLD A RAJZON IS KARIKÁZÁSSAL!
    -Mennyi virág maradt még a kertben? EZT A LEGALSÓ KERETBE ÍRJÁTOK IS BE A VÁLASZHOZ!
    -Számoljátok ki a háromtagú műveleteket a következőképpen:
    KARIKÁZZÁTOK AZ ELSŐ KÉT SZÁMOT, MAJD ÍRD FÖLÉ AZ EREDMÉNYT IS.  VÉGÜL MÉG EHHEZ ADD          HOZZÁ VAGY VEDD EL A HARMADIK SZÁMOT!

Az óra anyaga: A 12 szám fogalma
Fehér matek 30. oldal 1,2. feladat
  1. A képen számláljuk a különböző dolgokat. Keress olyat, amiből pontosan 12 van.
    Mondj olyat, amiből kevesebb van! Ez mennyi? Tudod-e mennyivel kevesebb?
    Miből van több 12-nél? Mennyivel több? 
  2. Mindegyikre legalább egy példát keressetek!
    A számegyenesen "kapukkal" lépegessünk el (rajzoljuk be) a 12-ig. Mennyit kellett lépni?
    Karikázd be grafittal a 12 szomszédait!
    Beszéljük meg a 12 tulajdonságait. ( milyen számjegyekből áll? kétjegyű, páros, páros és páratlan szomszédai, tudjuk-e a kezünkön mutatni? hány ujj kellene még hozzá? hogyan írjuk római számmal? hány lépésre lakik a 0-tól? )
    1/c Számoljuk meg , miből mennyi van és írjuk a képek alá.
    2.  A relációjeleknél vigyázzatok. Tudjátok, hogy mindig a több felé nyílik. A hegyes része a kisebb felé mutat.
    pl. 3 < 7 Úgyis magyarázhatjuk, hogy mindig arra fordul, amerre a több van. tehát, ha ugyanezeket a számokat megfordítom, a relációjel is fordul. Pl. 7>3 Remélem segítséget tudtam ezzel nyújtani a feladat megoldásához.
    Jó munkát kívánok nektek erre a hétre is!
    Az óra anyaga: A 12 szám fogalmának erősítése
    Kedves Sülők és Gyerekek!
    Kicsit átfogalmaztam az utasításokat, mert a gyerekek talán így jobban értik, mi is a feladat. Remélem ez segítséget jelent majd nektek is.
    Fehér matek 31. oldal
    1. Ennél a feladatnál visszafelé kell gondolkozni és az utolsó képnél kell kezdeni, hiszen csak annál tudjuk aláírni, hogy mennyi van benne.
      Mivel a relációjel kisebbik része mutat az üres kép felé és bele van írva, hogy 1 ez azt jelenti,hogy 1-gyel kevesebb lesz ott.
    2. A 8-as, 12-es, 11-es számú poharat tedd a megfelelő helyre és színezd is ki.
      Ne felejts el karikázni is!
    3. Színezz a sormintának megfelelően!
      Karikázd be a 12. poharat!
    4. Egészítsd ki a táblázatot úgy, hogy a piros és kék pohárból mindig 12 legyen összesen!

    Az óra anyaga: Számolás 12-es számkörben
    Sárga matek 20/1, 2, 3
     A 2. feladatnál ne felejtsétek el beleírni a relációjelbe, hogy mennyivel több vagy kevesebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése